Paragrafen

Paragraaf E. Bedrijfsvoering

Wat willen we bereiken?

Ons hoogste doel is een excellente dienstverlening met een goede balans tussen flexibiliteit en zakelijkheid en een organisatie die de inwoners effectief, efficiënt en veilig bedient met een menselijke maat in een digitale netwerksamenleving. Dit doen we door middel van een traject voor organisatieontwikkeling dat moet leiden tot een procesgerichte organisatie die toegerust is om in de digitale netwerksamenleving effectief, efficiënt en veilig inwoners te bedienen met een menselijke maat. Verder richten we ons op het verhogen van de kwaliteit van ons werk en verlagen van de kosten en kwetsbaarheid.

Waar staan we?

Vanuit een organisatieontwikkeltraject is een aantal activiteiten en opdrachten uitgevoerd die er voor moeten zorgen dat we toegerust blijven voor de toekomst. Zo hebben we bijvoorbeeld stappen gezet in strategische personeelsmanagement, hebben we onze arbeidsmarktcommunicatie geüpdatet en is het concernkompas ingebed. Door een aantal trends en ontwikkelingen is het nodig om de opdracht van de ontwikkeling van onze organisatie te herijken. De maatschappij ontwikkelt zich steeds sneller naar een digitale maatschappij.

Wat gaan we doen?

Prioriteiten 2025

De vraagstukken waar we als overheid mee worden geconfronteerd, worden steeds complexer en/of gemeenteoverstijgend. Dit stelt eisen aan de bedrijfsvoering en de manier waarop gewerkt wordt. De komende periode werken we op basis van vijf pijlers aan organisatieontwikkeling: Een digitale gemeente, Kundige medewerkers, Dienstverlening op maat, Een efficiënte gemeente en Bestuur en organisatie in control. Naast een blijvende investering in Medewerkers en Management is de doorontwikkeling van met name Processen en Informatie cruciaal voor een goed functionerende organisatie.

Deze pagina is gebouwd op 11/22/2024 12:19:07 met de export van 11/22/2024 12:06:06