Paragrafen

Paragraaf E. Bedrijfsvoering

Processen  

De uitdagingen van deze (digitale) tijd en de ontwikkelingen de komende jaren vragen van ons dat we kritisch blijven kijken naar onze processen en deze waar nodig actualiseren en verbeteren.  Er zijn namelijk minder middelen en minder mensen beschikbaar voor de zelfde (of meer) taken. Daarbij kunnen digitale mogelijkheden deze beter ondersteunen. Opdrachten als digitale toegankelijkheid en digitale transformatie zijn opdrachten waarmee we dit willen realiseren.
Informatie
De informatie die we gebruiken moet tijdig en juist zijn. Daarnaast gaan we steeds meer data gedreven werken en maken daarbij gebruik van gegevens en informatie. De kwaliteit daarvan moet goed zijn. Het data gedreven werken helpt ons bij de juiste sturing, besluitvorming, producten en diensten. De Wet Open Overheid stimuleert ons deze informatie transparant ter beschikking te stellen aan onze inwoners.

Vanuit de digitale transformatie en informatie strategieën die we hanteren, werken we daarbij in de volgende 3 sporen:

  • Blijvend onze basis op orde è We ontwikkelen als organisatie samen door en zijn aan de slag met de uitdagingen op digitaliseringsgebied.
  • Doorontwikkeling organisatie è Digitale vaardigheden en digitale cultuur krijgen extra aandacht als basis voor excellente dienstverlening.
  • Data gestuurd werken è We hebben een business intelligence omgeving, die ons ondersteunt bij data gestuurd werken.
Deze pagina is gebouwd op 11/22/2024 12:19:07 met de export van 11/22/2024 12:06:06